Wednesday, May 24, 2006

Bicara Komix: Inspirasi

Ahaks, semalam Alif masuk blog Perkasa Alam. Tegurannya di shoutbox, Seraut Pensel tidak di update. Ternyata, sukar saya hendak menjawab sebab tiada idea untuk diletakkan di sini. Dalam masa yang sama saya sudah berusaha untuk menyiapkan Episod 2 Perkasa Alam. Sambil itu kesempatan yang ada, saya menjenguk forum PTS Millennia dan group IACAScW. Nampaknya selepas perjumpaan dan konferens CEDKOGAN KARTUNING ini, kartunis dan pelukis komik IACAScW tampil untuk memeriahkan lagi komik tanah air. Melting Pot merupakan buah tangan mereka, mengingatkan kembali APAzine. Selain itu, saya tertarik dengan projek komik Marvel, Daughters of Dragon. Di sini saya, pautkan tulisan Matt Brady dan mengenai pelukisnya Khari Evans yang diipetik dari blog Newsrama. Daughters Of Dragon#1 Daughters of Dragon#2

No comments: