Tuesday, January 03, 2006

Pelukis Komik dan Illustrator Dikehendaki

Pelukis Komik Dikehendaki

Adakah saudara pelukis komik?

PTS FORTUNA mencari pelukis komik bagi menerbitkan edisi komik tiga buah novel pahlawan Islam iaitu Tariq bin Ziyad, Khalid al Walid dan Salahuddin Ayubi.

Komik-komik itu disasarkan kepada remaja lelaki. Sesuai dengan citasa remaja lelaki, komik-komik itu nanti banyak menampilkan babak-babak perang.

Storyboardnya sedang mula disediakan.

Saudara perlu melukis wajah-wajah orang Arab, Iran, Sepanyol, Kristian Rumawi, aksi perang berkuda dan latar belakang pandangan alam Sepanyol, Iraq, Iran dan Jerusalem.

Projek ini memberi peluang nama saudara dicetak pada kulit buku. Saudara akan berkongsi hakcipta dan royalti dengan penulis karya asal dan penulis storyboard.


Ainon Mohd. 3:21 AM


Menjelang tahun 2006, barangkali rezeki pelukis-pelukis komik berbakat dikalangan anda mengetuk-getuk pintu. Cuma perlu keberanian dan kesabaran, jadi tidaklah menjadi kesalahan bagi anda hendak mencuba nasib. Pintu PTS Millennea dan PTS Fortuna sedang dibuka luas untuk mereka menjadi pelukis komik, ilustrator hiasan kulit buku dan sebagainya. Anda boleh melakukannya secara freelance atau part time. Sekiranya berminat sila melawat blogspot Universiti Terbuka PTS atau laman web  PTS Millinnea

No comments: